zondag 25 maart 2018

Herstart en uitdaging.


Wat is dat lang geleden zeg, mijn laatste blogpost dateert van juni 2016. 
Zo vaak gedacht waarom blog ik nog en vind ik het nog wel leuk. 
Daarbij de drukte en tijd die het gezin in beslag neemt schoof het bloggen steeds weer opzij. 

Totdat ik een aantal weken geleden de blog las van mamarieke
Ze wilde de uitdaging aangaan om in de maand maart eens wat meer te doen met de ongebruikte pdf patronen, en ja zo deed ik ineens mee.

Ook ik heb namelijk erg veel ongebruikte pdf patronen, maar ja ook daarin speelt tijd een rol. 
Vaak pak ik dan gewoon een patroon wat ik al overgetekend heb liggen en knip dat uit. Dat gaat tenslotte een stuk sneller. 
Toch wel zonde van al die ongebruikte mooie patroontjes.

Nu had ik al sinds het najaar een enorme lap softshell liggen om jasjes voor de jongens van te maken. Ik wilde hiervoor de cicero van Sofilantjes gebruiken. 
En zo ging ik de uitdaging aan, patroon printen en aan elkaar plakken 


Toen dat gebeurd was in 2 verschillende maten kon het naaien beginnen. Ze zaten beide erg vlot in elkaar, maar dat kan ook niet anders met de o zo heerlijke en goed uitgelegde patronen van sofilantjes. 

Toen de jasjes af waren zijn we er op uit gegaan om mooie foto's te maken. Dit vonden de jongens erg leuk om te doen. 


De jongste draagt op de foto een ander model jasje gemaakt met een ander patroon, maar ook hij is inmiddels voorzien van een cicero. Dit bovenstaande model is niet zo goed bevallen.




Onze oudste boy hierboven op de foto is 6,5 jaar, echter omdat de jasjes van softshell gemaakt zijn en deze niet rekbaar is heb ik 2 maten groter genomen en de maat 8 jaar gemaakt.
Deze zit perfect, niet te los en niet te strak. Er kan zelfs nog een dikke trui onder zonder problemen.








 Onze tweede zoon is 5 jaar en voor hem maakte ik ook 2 maten groter, maat 7 jaar, en ook deze zit erg mooi.
De jongens zijn hun winterjassen al helemaal beu, en willen ze het liefst dan ook al aantrekken. Maar helaas is het daar vaak nog wat te koud voor, maar de jasjes zijn een ieder geval allemaal al op tijd af.

Hier nog een mooie foto van onze 3 mannen.



Ik vond het weer erg leuk om een nieuwe blog te schrijven en ga weer vaker een blogpost schrijven.

Voor mijn volgers die mij niet op instagram volgen en dus het 1 en ander gemist hebben.
Vorig jaar 8 maart zijn wij nog opnieuw papa en mama geworden, ik heb dit nooit op mijn blog geschreven. Ditmaal kregen we na 3 zoons een prachtige dochter, die inmiddels al weer 1 jaar is geweest. Haar naam is Sophie en het is een heerlijk fijn, en makkelijk meisje waar we vollop van genieten.


Toen nog zo heel klein en nu alweer heel wat groter. Maar nog steeds een fijn poppetje. 



Ik vond het weer heel leuk om te bloggen en ga dat vanaf nu weer vaker doen. Waar een uitdaging al niet goed voor is.

Patroon van de jasjes:
Cicero van Sofilantjes
Stof:
softshell van leuke tricotstofjes











6 opmerkingen:

  1. Wat leuk om weer eens een blogpost van je te zien! Geweldig die jasjes, wat zullen ze daar veel plezier van hebben, superleuke foto's ook! Ik heb de Cicero wel aangeschaft maar nog niet gemaakt. Ben heel benieuwd naar de pasvorm want ik lees er alleen maar goed dingen over. Groetjes, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk dat je de uitdaging aangegaan bent? De jasjes had ik op insta al voorbij zien komen, maar waar een gezellig blog bericht heb je erbij gemaakt!! Ik vind het toffe jassen! Hier staat hetzelfde nog op de planning.... Alleen niet in 3voud... Eerst maar eens 1 exemplaar voor de oudste maken. Goede tip om hem 2 maten groter te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annette, wat leuk om weer eens iets van je te lezen / horen. En het toeval (ik geloof niet in toeval) wil dat ik net mijn te volgen blogs aan het opschonen was. Iedereen die langer dan een half jaar niets meer had gepost ging ik ontvolgen. Haha, bij jou dus om de één of andere reden niet gedaan. En ik blog zelf niet meer. Keek er nu "toevallig" op en zag je berichtje staan. Leuk hoor. En wat worden ze groot. sjee hé.
    Heel veel bloggroetjes Pétra :-) Hoop dat je nog weet wie ik ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je weer blogt.
    het is toch anders als op istagram.
    leuke dingen gemaakt en leuke foto's van je kinderen,wat gaat het hard he?
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom terug. Wat een mooi stel kids hebben jullie. En die jassen zijn super! En het draagt zo fijn die stof. Ik hoop dat je het bloggen weer oppakt. Ik blijf het erg leuk vinden. Maar tegelijkertijd loop ik zelf ook steeds met de gedachte:wel bloggen of niet bloggen. Het is zo stil in bloggerland. Geniet van je mooie gezin en tot snel.Groet

    BeantwoordenVerwijderen