zondag 31 mei 2015

Cadeautjes


 Op 11 mei verjaarde mijn schoonmoeder
En daar horen natuurlijk cadeautjes bij.
Nu maak ik niet standaard voor elke verjaardag cadeautjes zelf, maar dit jaar had ze wat wensen op haar verlanglijstje staan waar ik wel wat mee kon.

Als eerste een keukenschort, nu vind ik die uit de winkel altijd best wel saai. Dus waarom geen één zelf maken.
Zo gezegd zo gedaan.
Ik ben op een woensdagmorgen naar de markt gegaan en heb daar wat leuke stofjes gekocht. Google bracht mij een leuk patroontje, wat je zelf tekent op basis van de daar omschreven maten.

Het resultaat is erg leuk geworden:


Van het restje stof maakte ik een toilettas. 
Ik heb het patroontje gebruikt van By Eva Maria. Het is een tutorial die ik al vaak gemaakt heb en officieel voor een mannen toilettas is. Maar met het juiste stofje en een strikje op de voorkant is het een heel vrouwelijke toilettas geworden.
Ik heb het patroontje wel een stuk vergroot.
Wij vrouwen hebben tenslotte altijd veel om mee te nemen ;)


Verder vroeg ze me al een tijdje terug om een hoes voor de tissuedoos. Deze heb ik ook nog gemaakt samen met een hoesje voor een pakje zakdoekjes.



En er werden nog wat cadeautjes gekocht. Maar deze heb ik niet gefotografeerd.
Met mijn silhouette sneed ik er nog een kaartje bij uit.


Onderste kaartje was nog voor een verjaardags centje in te doen voor mijn zwager die dezelfde week zijn verjaardag vierde.

Ook stond er op het verlanglijstje een tekstbord. Ook deze heb ik gemaakt met de silhouette. Schoonzus en zwager hebben deze gegeven. Ze wilde hem online bestellen. Nou dat kan ik natuurlijk veel goedkoper. 
Het resultaat vind ik erg leuk. 


Gelukkig vielen alle cadeautjes in de smaak.
Missie geslaagd!

Wat een lang bericht hè!  
Tot de volgende keer.







5 opmerkingen:

  1. Wat een lief en persoonlijk cadeau heb je gemaakt. Wat zal ze daar blij mee zijn. Echt een waar kunstwerkje.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt ontzettend veel en heel leuke cadeautjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gevonden;) Wat een gezellig en mooi blog heb je! Leuk stijltje en alles even netjes ,ik hou ervan.Fijn weekend en misschien wel tot ziens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. p.s Ik heb je even op mijn blog gezet bij de leeslijst , wie weet komen er nog meer mensen inspiratie bij je op doen.

      Verwijderen