donderdag 24 oktober 2013

Sem's eerste fietstochtje en een slaapzakje voor de koude nachten!

 
Lieve Lezers,
 
Vandaag was het weer zover dat ik met onze jongste zoon Sem nu ruim 8 maanden naar het consultatiebureau moest.
En omdat Sem nu erg goed kan zitten en zijn hoofdje goed stil kan houden zijn we voor het eerst op de fiets gegaan. Het was tenslotte een prachtige oktoberdag!
 
Sem vond het prachtig en genoot er enorm van. Want zo voorop de fiets kan je alles natuurlijk heel goed zien.
Voor mama en papa was het natuurlijk weer een mijlpaal. Wat vliegt de tijd voorbij en wat word je toch snel groot. Na afloop hebben we deze mijlpaal natuurlijk even op de foto vastgelegd!
 
Je ziet wel aan zijn gezichtje dat hij het erg leuk vond!



Nu de dagen weer kouder worden, worden de nachten dat natuurlijk ook. Ik had van Sem zijn oudere broer Joël nog maar 1 winterslaapzakje over. En het mannetje kan best nog wel eens behoorlijk spugen ivm de reflux. Dus is een tweede geen overbodige luxe! Nu had ik er natuurlijk 1 kunnen gaan kopen. Maar het is toch veel leuker om er zelf 1 te maken!?

De stof had ik al een hele tijd in de kast liggen evenals de lekkere warme fleece aan de binnenkant.
Van een collega kreeg ik het patroontje uit de knippie van augustus/september opgestuurd.
Een leuk model slaapzakje met de rits aan de zijkant en sluit bovenaan met knopen.
Voor deze knopen heb ik de welberoemde kamsnaps gebruikt! Ideaal. Gaatje maken, knopen op zijn plaats, aandrukken en klaar! Die wil ik echt niet meer missen.

Het slaapzakje vind ik zelf persoonlijk echt heel erg leuk! En het eindresultaat is helemaal geworden wat ik ervan verwacht en gehoopt had!

Zie hier de foto's en oordeel zelf!




 
Buitenkant katoen: Uiltjes van de stoffenkraam.nl
Binnenkant: Fleece van de stoffenkraam.nl
Patroon: Knippie augustus/september 2013
 
 
 


7 opmerkingen:

  1. Wat een 'koddig' ventje! Hij heeft duidelijk genoten van het fietstochtje!
    En zo'n slaapzak is handig, kan je zelf de lengte bepalen, leuk!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al tijd leuk voor het eerst op de fiets.
    Leuke stof voor de slaapzak heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve foto! Echt een fijne herfstdag voor een eerste fietstochtje :)
    En het slaapzakje is echt mooi!

    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat jullie zo hebben genoten van het fietstochtje! En wat een ontzettend leuke slaapzak. Goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaah dat koppie van Sem :) Hij heeft echt genoten zie ik!
    Gaaf slaapzakje heb je gemaakt! Leuke stof!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HayHay!
    Wat een leuke foto en die slaapzak is prachtig!!!
    Heel mooi :-)
    Ik heb de kam-snaps tang en drukkers inmiddels ook in huis. Wat handig en mooi!
    Thx voor de tip :-)
    Kun je mijn berichten nog steeds niet zien? Misschien moet je mijn adres veranderen in je leeslijst? Of via mijn blog opnieuw volger worden?
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen